Müşteri ilişkileri yönetimi, CRM (Customer Relationship Management) yazılımları müşterilerimiz ile kurduğumuz iletişimi ve bağı güçlendirmek, müşteriye memnuniyetini artırmak, CRM Yazılımını kullanan taraftada hizmet kalitesini artırmak ve zaman verimliliği sağlamaktadır.
CRM Yazılımlarında Aşağıdaki verilerin saklandığı ve bu verilerden iş verimliliği, kazanç oluşturmaya yönelik çıktılar alındığı söylenebilir.
- Müşteri Bilgileri (Firma, iletişim, Özel Günler)
- Müşteri Vakaları ve İletişim Kayıtları (Müşteri ile daha önceden iletişime geçildiğinde nelerin konuşulduğunun hikayesi ve notları)
- Ürün ve Hizmet Bilgileri (Müşterinin hangi ürün yada hizmetlerden yararlandığının bilgisi)
- Teklif ve Satış Bilgileri (Müşteriye daha öncesinde verilmiş olan tekliflerin kayıtları)
- Dosya / Döküman (Müşteriye ait dosya ve döküman bilgileri)
Bu temel bilgilerin yanısıra hizmet verilen sektöre / kategoriye özel olarak farklı bilgilerde saklanabilir.
CRM yazılımlarına veri girişinin en temel yolu web formlar aracılığı ile bilgilerin aktarılmasıdır.
Uygulamaların birbirleriyle haberleşme altyapılarının gelişmesiyle (API, webservisler v.b.) CRM yazılımlarına veri girişi otomatize edilebiliyor ve daha fazla bilginin daha az zaman harcayarak toplanmasına imkan veriyor.
Örnek olarak;
- Web sitenizden yada bir landing page’den doldurulan form CRM sisteminizde bir kayıt haline dönüşebilir.
- Facebook Potansiyel Müşteri formları CRM’ler ile bağlantı kurabilir.
- IP Bulut Santralinize gelen bir çağrı CRM’de bir kayıt oluşturabilir.
- Hatta web sitenizden yapmış olduğunuz bir satış yine CRM uygulamasında bir kayıt yada süreci başlatabilir.
- Bulut tabanlı muhasebe yazılımınızdan bir fatura bile oluşturmak mümkündür.
CRM verilerinin doğru işlenmesiyle
- Müşteri memnuniyeti artar.
- Üretim ve hizmet kalitesi gelişir.
- Reklam ve tanıtım stratejileri geliştirilir.
- Satışlar, Ciro ve Kar artar.
Destech Internet olarak CRM yazılımları ve entegrasyonlar konusunda hizmet vermekteyiz.